Sauna
Šta je sauna i kako je koristiti?

Sauna je prostorija od drveta sa temperaturom vazduha 70-100°C. Vlažnost vazduha je niska od 10 do 15 procenata. Ukoliko polivate vrelo kamenje vodom, vlažnost se povećava. Unutar saune se nalaze drvene klupe na različitim visinama. U sauni se nalazi drvena kofa sa vodom i velikom drvenom kašikom za prelivanje žarišta toplote. Voda u kofi je obogaćena prirodnim eteričnim uljima raznih biljaka,( po izboru borovina, eukaliptus, limun, lavanda i sl.), kao i međusobnih kombinacija, čime se oživljavaju čula mirisa i pozitivno utiče na ulogu disajnih organa, neutralisanje posledica dejstva bakterija ,kao i psihološki stimulans za borbu protiv anksioznosti, depresije i posledica stresa.Pre ulaska u saunu istuširajte se, kako bi otklonili znoj, masnoće i nečistoće sa kože, zatim se dobro obrišite peškirom, jer mokra koža odlaže znojenje.Preporuka je da započnete tretman ležanjem ili sedenjem na nižem nivou, da bi se organizam postepeno navikao na temperature. Udobno se smestite na klupu.Obavezno sednite na peškir. Neka vam boravak u sauna traje između 7-15min. Po izlasku iz saune provedite nekoliko trenutaka u prostoru za odmor , pre nego što odete pod hladan tuš. Tuširajte se prohladnom vodom,postepeno , ruke i noge,zatim leđa,stomak,grudi i glavu a zatim I potpuno hladnom vodom.

Naročito je dobra za:

Eliminaciju stresa
koji negativno utiče na naše zdravlje i nejčešći je uzrok bolesti. U prisustvu visoke toplote telo oslobađa hormone odgovorne za umirujući efekat
Opuštanje mišića I otklanjanje bolova u mišićima i zglobovima.
Umanjuje bol nastao artritisom ili napetošću mišića usled nekog fizičkog posla. U sauni dolazi i do porasta telesne temperature, pri čemu dolazi do širenja krvnih sudova i poboljšanja cirkulacije. Odlazak u saunu takođe eliminiše mlečnu kiselinu iz mišića nakon napornog treninga.
Detoksikacija tela.
Pojačano znojenje ima mnoge prednosti po naše zdravlje. Usled toplote u sauni, dolazi do povećanja telesne temperature. Krvni sudovi seČišćenje kožeToplota šire i povećavaju protok krvi. Znojne žlezde pojačano proizvode znoj s ciljem hlađenja tela, a time I izbacuju toksine iz organizma koji se natalože usled svakodnevnih aktivnosti.
Čišćenje kože.
Toplota i znojenje su veoma dobri za čišćenje kože. Kada telo počne da proizvodi znoj, koža se čisti .Sa znojenjem se skidaju I mrtve ćelije kože i zamenjuju novim. Znojenje ispira bakterije i čisti pore epidermalnog sloja. Čišćenje pora poboljšava kapilarnu cirkulaciju, istovremeno dajući koži mekoću I lepši izgled kože.
Regulacija telesne težine.
Znojenje zahteva znatnu količinu energije,koja se dobija iz sagorevanja masti i ugljenih hidrata. Sagorevanjem masti I ugljenih hidrata dovodi do regulacije telesne težine. Prevencija brotiv bolesti I jačanje organizma.Širenjem, usled visoke temperature ,a zatim sužavanjem u fazi hlađenja ,“ treniramo” naše krvne sudove. Redovnim korišćenjem saune ,krvni sudovi I srce se mogu istrenirati i ojačati.
Pošto je telo u sauni izloženo toploti i pari, dolazi do ubrzane proizvodnje belih krvnih ćelija, što dalje pomaže u jačanju imunog sistema. Saune mogu da pomognu i kod začepljenja sinusa usled prehlada i alergija, pogotovo u kombinaciji sa parom.

Mere opreza:
Prilikom boravka u sauni, svakako je potrebno pratiti subjektivni osećaj i ne forsirati vreme ukoliko se ne osećate dobro. Ukoliko osetite vrtoglavicu ili probleme sa disanjem odmah napustite saunu. Sigurno je da i korišćenje saune predstavlja svojevrsni trening i da duži boravak mora da se vežba vremenom, kako bi se organizam navikavao, te se početnicima preporučuje kraći boravak ili boravak u saunama sa nižom temperaturom i na nižim klupama. Boravak u saunama nikako se ne preporučuje osobama koje su konzumirale alkohol ili koji su pod uticajem psihoaktivnih supstanci. Takodje, pre odlaska u saunu, nije preporučljivo imati obroke.Deca ne smeju da borave u sauni bez nadzora i prisustva odrasle osobe, a deci ispod 8 godina se ne preporučuje korišćenje sauna sa temperaturama preko 60 c. Nije dozvoljeno nošenje sočiva, niti bilo kakvog nakita u sauni. Izbegavajte boravak u sauni ukoliko primate terapiju koja se sastoji od lekova za smirenje ili ukoliko uzimate stimulanse. Saune se ne preporučuju osobama sa povišenim krvnim pritiskom, "pace maker"-om, srčanim bolesnicima, kao i osobama sa izrazito niskim pritiskom, proširenim venama ili trombozom vena, akutnim infekcijama, trudnicama i maloj deci.
Preporuke:
Sauna ce Vam pomoći da se opustite psihički i fizički. Preporučuje se svima koji su okruženi teskim poslom, nervozom,brzim životom ,u kontinuitetu kojem sebi dopustite!
Pozovite nas
+381 64 51 51 551
+381 11 40 48 519
Rezervacija
Rezervacija
Pišite nam
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
Nedeljka Gvozdenovića 22